további
Notice: Undefined variable: parentName in /web/goldcomm/goldcomm.hu/templates/blog.php on line 188
Januárban blogcikket írni a következő karácsonyi, évzáró partikról első ránézésre túl korainak tűnhet, de aztán amikor a rendezvényszervező január 4-én felhívja az ügyfél által kiválasztott rendezvényhelyszínt – amiről már a tavalyi évben is lecsúszott –, és szeretné december 13-ra lefoglalni azt, nagyon meglepődik, amikor a vonal túlsó végén közlik vele, hogy az a dátum már rég (!) foglalt…
Kevés olyan felforgató technológia érinti annyira közvetlenül a tartalomgyártói, PR-tanácsadói és általában a kreatív szakmát, mint a mesterséges intelligencia-szoftverek megjelenése – és most már dömpingje. Ezek az eszköztárak ugyanis nemcsak a pr- és marketingügynökségeket szorítják kényszerhelyzetbe, hanem a modern társadalmak egészét. Vitaindító gondolatkísérlettel reagálunk napjaink elsöprő technoforradalmára.
Mielőtt a Chat GPT leuralta volna a nyilvánosságot, a TikTok miatt lelkesedett a világ, ami nem csoda, hiszen Kína nagy találmánya szinte fillérekért kínál tömegelérést a felhasználóknak. Az egyéni vállalkozóktól kezdve a KKV-kon át a legnagyobb multikig szinte az egész gazdaság fellelkesült a felületben rejlő lehetőségek láttán, hiszen minden szereplő olcsón és lehetőleg szinte azonnal szeretne nagy elérésre és sok-sok lájkra, mély elköteleződésre szert tenni. Nem kérdés tehát, hogy miért lett a TikTok a 21. század jelenének aranybányája. Mivel PR-ügynökségként minden nap ezen a terepen mozgunk, folyamatosan látjuk nemcsak a sikereket, de a kudarcokat is: a TikTok nem egyformán „ketyeg” az egyes piaci szereplőknek. De vajon mit akar a cégektől a TikTok, és ami ennél is fontosabb, mit kívánnak látni a TikTok-felhasználók korunk csodafelületén a cégektől, ha egyáltalán akarnak bármit is?
Bár marketing- és PR ügynökségként nem elsődleges tevékenységünk, rendszeresen szervezünk ügyfeleinknek különböző rendezvényeket, illetve megszervezzük, hogy részt vegyenek mások eseményein. Jellegzetesen ilyenek például a kiállítások és konferenciák, melyeken gyakran biztosítjuk ügyfeleink részvételét.
Amikor valaki az iskolában tanulja a PR-t és/vagy a marketinget, az előadások fele alapfogalmakról, definíciókról szól, valamint izzadtságszagú modellekről (elméleti modellek, nem túlhevült emberek a kifutóról), amelyek úgy akarnak minden létező jelenséget és hatást lefedni, hogy azok neve csak egyforma betűkkel kezdődhet. Hallunk továbbá elméleti szerzőkről és arról, hogy közülük ki és milyen logika mentén húzta meg a PR- és a marketing, vagy épp a reklám és a tartalomgyártás nem is olyan evidens határait, hogy melyik melyiknek része és hasonlók.
Az év eleje mindig jó apropót biztosít arra, hogy kitűzzük vállalkozásunk új céljait, és megtervezzük az azokhoz vezető legjobb utakat. Éppen ezért ez az időszak kiváló a jövőbeli marketingtevékenységgel kapcsolatos dokumentumok elkészítésére is. Hogy mindez miért alapvető a cégeknek, illetve milyen lépései vannak, arról a Gold Communications PR-tanácsadóját, Farczádi Balázst kérdeztük.